niedziela, 17 marca 2013

Obgryzanie paznokci

Postanowiłam napisać post na temat obgryzania paznokci, ponieważ sama przez okres dzieciństwa zmagałam się z tym uciążliwym problemem. 

Przyczyn obgryzania paznokci może być dużo: głód, stres, brak zajęcia czyli zwykła nuda.


Ja przestałam obgryzać paznokcie jakieś 12 lat temu. I powiem Wam szczerze sama jestem w szoku, ze moja płytka paznokcia się tak wydłużyła i ze paznokcie są one tak zdrowe i twarde. A przecież wiecie jak obgryzanie niszczy i zwęża nasza płytkę paznokcia.

Nie powiem,ze było łatwo przestać obgryzać paznokcie. Pamiętam jak dzisiaj ile moja mama nerwów straciła by mi pomoc. Kupowała mi tzw. "gorzkie lakiery" do paznokci. SA okropne w smaku i rzeczywiście działają. Ale dobrym sposobem jest także malowanie paznokci zwykłymi lakierami gdyż czasem nasza psychika działa tak, ze nie chcemy zniszczyć naszych pięknie pomalowanych paznokci. Dobrym sposobem jest także zwykła guma do żucia lub cukierki.  Majac coś w buzi nie pomyślimy nawet o naszych pazurkach. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz